Winterfair Terherne

De stichting Sajith stond op de winterfair van Terherne met allerlei gehaakte en gebreide kraamspulletjes en een mand vol leuke quilts. Al deze spullen zijn gemaakt door Wiepke Zuidema. Het was een kleine, maar gezellige fair. Er was redelijk veel publiek, ondanks het feit dat de brug eruit lag en mensen alleen over Joure het dorp konden bereiken. De sfeer was gezellig mede door het optreden van muziekduo No Sa. De verkoop van 2 quilts en diverse nijntjes, schaapjes, ballen en speelkubussen heeft de stichting uiteindelijk € 75,= opgeleverd. Voor herhaling vatbaar, het was een gezellige dag. Als jullie nog een fair of andere bijeenkomst weten waar we met onze spulletjes kunnen staan, dan horen we dat graag! Hier nog een paar foto's van onze gezellige stand.

Plaats een reactie! | Geplaatst op 28-11-2022

Voedselpakketten

De afgelopen twee jaar hebben we erg veel voedselpakketten en medicijnen uitgedeeld. Dit is helaas nog steeds nodig omdat het toerisme, en dus de werkgelegenheid, maar mondjesmaat op gang komt. De rust is gelukkig teruggekeerd in het land, hopelijk blijft het zo trekt de economie weer aan.

Thilini in het ziekenhuis

Thilini komt vaker voor in onze verhalen. Zij blijft één van onze zorgenkindjes/ zorgenvrouwtjes. Thilini gaf weer bloed op en moet dan worden opgenomen in het ziekenhuis. Er waren deze keer 6 injecties voor nodig om dit opgeven van bloed te stoppen. Altijd een naar gezicht om te zien zo'n vrouw alleen in een ziekenhuisbed.

Gemeenschapshuis en Engelse les

Vorig jaar hebben we geholpen om een dak te realiseren op een gemeenschapshuis voor de line gemeenschap. Zie ons berichtje van 21 oktober 2021. Van de schoonzoon van onze contactpersoon Priya kregen we twee foto's toegestuurd. Op de een zie je de buitenkant van het gemeenschapshuis (met nieuw dak). Op de andere foto is een enthousiast groepje mensen te zien dat gratis Engelse les krijgt van Priya zijn schoonzoon. Mooi om te zien dat dit gebouw ook als klas dient.

Fietsen gekocht!

We hebben in de afgelopen periode 4 fietsen aan kunnen schaffen. Zoals al eerder vemeld, heeft onze contactpersoon Priya er eentje van gerkegen, zodat hij de zaken voor ons kan blijven regelen. De andere 3 fietsen zijn naar mensen gegaan die minimiaal 7 km moeten reizen naar hun werk. De brandstofprijzen zijn zo sterk gestegen in Sri Lanka, dat vervoer per auto of tuktuk bijna onmogelijk is geworden. Fijn dat een fiets dan het verschil kan maken.

Eindelijk weer een reis!

Eindelijk is het zover en gaat er weer een klein reisgezelschap naar Sri Lanka! We zijn heel benieuwd wat ze daar zullen aantreffen, van onze man ter plaatse horen we nog steeds droevige berichten over prijzen die almaar omhoog gaan en mensen die nog steeds geen inkomsten hebben omdat er niet veel toeristen komen...

Mocht u nog wat willen storten voor een specifiek doel dan is hier nu uw kans!

Plaats een reactie! | Geplaatst op 29-10-2022

Voedselpakketten

Omdat het in Sri Lanka nog altijd drama is wat de prijzen betreft en hierdoor de allerarmsten bijna geen eten kunnen kopen, hebben we weer een aantal voedselpakketten door Priya uit laten delen. We plaatsen een foto van een mevrouw die een tas met eten kreeg, maar er zijn meer mensen blij gemaakt met zo'n pakket.

Plaats een reactie! | Geplaatst op 04-08-2022

Medicatie psychische aandoening

Meneer Amith Krishan krijgt medicatie voor zijn psychische aandoening. Normaal gesproken gaat dat via het staatsziekenhuis, maar dit ziekenhuis kan deze  medicijnen op dit moment helaast niet leveren. Om erger te voorkomen heeft de stichting nu eerst wat betaald. Priya gaat zijn best doen om voor meneer Amith Krishan een plekje te vinden in een ziekenhuis dat hem goed kan behandelen.

Plaats een reactie! | Geplaatst op 04-08-2022

Een fiets en voedselpakketten

Het geld van de lege flessenactie bij de Jumbo is goed besteed aan voedselpakketten en een fiets voor onze contactpersoon Priya. Omdat benzine bijna niet meer te krijgen is, hebben we een fiets voor hem gekocht zodat hij bij de groothandel langs kan om eten voor voedselpakketten te bestellen. Het kost hem erg veel moeite om qua prijs nog wat te onderhandelen, maar het is hem weer gelukt om 20 pakketten uit te delen. De prijzen van voedsel zijn gigantisch gestegen, nog meer mensen leven in armoede.

Mocht u ook nog een pakket of meerdere pakketten willen sponsoren, dan kunt u uw bijdrage storten op rekeningnummer NL70 RABO 0149439032 t.n.v. stichting Sajith o.v.v. voedselpakket. Priya zorgt er dan voor dat er ter plaatse pakketten worden samengesteld en uitgedeeld. Hij heeft er goed zicht op waar de hulp het hardste nodig is. DANK ALVAST!

Op de foto's kunt u zien dat de tassen met voedsel worden uitgedeeld. Ook de fiets staat prominent in beeld.

Plaats een reactie! | Geplaatst op 09-06-2022

Lege flessenactie Jumbo Drachten

Onze stichting werd weer uitgekozen voor de lege flessenactie van de Jumbo in Drachten. Van 25 april tot 23 mei kwam de opbrengst van lege flessen ten goede aan onze stichting. Wat zijn we blij met de opbrengst: € 535,65!!!

Dank Jumbo, dank Maripaan Groep en natuurlijk dank aan alle klanten van de Jumbo die hun bonnetjes hebben gedoneerd.

Plaats een reactie! | Geplaatst op 09-06-2022

Vorige paginaVolgende pagina